19 MART DİJİTAL ÖĞRENME GÜNÜ


19 Mart Dijital Öğrenme Günü
Dijital öğrenme , eğitim erişimini genişletme, öğrenme sonuçlarını iyileştirme ve yirmi birinci yüzyılın karmaşık zorluklarıyla yüzleşmek için tüm yaş gruplarında öğrenmeyi donatma potansiyeline sahiptir. Ayrıca, katılımı teşvik edebilir ve özellikle çatışmalardan ve acil durumlardan etkilenenlere eğitime erişim sağlayabilir. Dahası, dijital beceriler ve medya okuryazarlığı giderek temel öğrenmenin önemli bir bileşeni haline geliyor - bunlar olmadan bireyler sosyal, medeni ve ekonomik hayata etkili ve sorumlu bir şekilde katılamazlar.
Aynı zamanda, dijital uçurum birçok öğrencinin dijital teknolojilerden faydalanması için kalıcı bir engel olmaya devam ediyor ve bu ele alınmalı. Dijital teknolojiler bireyin bütünsel gelişimini desteklemek ve toplumlarımızın kapsayıcı ve sürdürülebilir gelişimini şekillendirmek için kullanılmalıdır. Birleşmiş Milletler, 2022 Eğitim Dönüşümü Zirvesi sırasında dijital öğrenmeyi bir öncelik haline getirdi . Dijital öğrenmenin önemini kabul eden UNESCO Üye Devletleri, 19 Mart'ı Uluslararası Dijital Öğrenme Günü olarak belirledi ve bu gün 2024'te ilk kez kutlanacak.
2025 kutlamaları
Uluslararası Dijital Öğrenme Günü'nün ikinci edisyonu, "Düşük kaynaklı bağlamlarda dijital öğrenme gerçeklikleri" temasını ele alacak.
Çoğu öğretmen ve öğrenci, dijital teknolojilere erişimin ciddi şekilde kısıtlandığı, bağlantılı öğrenme kaynaklarının yeni, güvenilmez veya her ikisinin de olduğu ve destek yapılarının bulunmadığı bağlamlarda çalışmaktadır.



